Budapesti Mintabolt

magyarországi képviselet
POWERED by *IPCC*
Budapesti Mintabolt

Süllők a kérészrajzás idején…

Mindenek előtt talán nyúljuk vissza az időben a télvégi gumihalas kupáig, ahol Erdélyi-Pupa Balázzsal beszélgettünk a Tiszán kora nyáron lezajló tiszavirágzásáról, melyet évek óta próbál kamerával is megörökíteni. Felajánlotta nekünk, hogy szeretne a Fishing&Hunting televíziónak forgatni velünk egy pergetőfilmet, ami visszaadná azt a nem mindennapos látványt, ami a repülő kérészek közötti felszíni horgászat során átél az ember. Mindez februárban történt mikor röpködtek a mínuszok. Így belegondolva micsoda „csoda” volt előre megmondani  a februári beszélgetésünk során, hogy melyik bizonyos három napban fognak elrepülni első és utolsó útjukra a kérészek. Mindez azért volt fontos, mert Pupáék akkora fogják beütemezni a forgatást. Mivel már sok éve járjuk a Tiszát, és szerencsére minden évben sikerült átélnünk ezt a mesés látványt és fantasztikus horgászatot a kérészekre vadászó őnökre, jászokra. A szerencsének köszönhetően abban a bizonyos három napban, amit februárban előre megbeszéltünk zajlott az idei kérészrajzás. Szerintünk jó kis anyagot tudtunk nekik biztosítani. Ha kíváncsiak vagytok mik is történtek, nézzétek majd meg a Fishing &Hunting-on  Erdélyi-Pupa Balázs rólunk készült műsorát…

www.wobblerek.com/blog/40/

De a forgatás hétvégéjén még jutott egy kevés időnk egy kis süllőzésre is. Persze aki ismer minket,  az tudja rólunk, hogy ez a hal az egyetlen, amit minden vízen és bármilyen körülmények között megpróbálunk megfogni. Hát most is így történt. Tanulva a Crazy Fish-el való horgászatunk példájából, most időben elővettük a jól bevált, megszokott csalik mellé az idei év egyik újdonságát a Pontoon 21 Hightailert. Egyből magával ragadtak az új színek, teljesen más jellegű mozgása nagyon lassú csali vezetést tesz lehetővé.

Horgomra sietve fel is tűztem az egyiket, első dobásra halam volt, egy szép kősüllő fogta meg a meredek rézsűn leeső csalit.  Az idő szinte tökéletes, enyhe szél, ragyogó napsütés,  alkalmas az idő egy gyors csali tesztelésre. A botomon érzem a csali finom mozgását, szinte látom magam előtt, hogy mit csinál lenn a mélyben, s akkor éles koppanást érzek, bevágok... egy újabb köves. Sok helyváltoztatással alaposan áthorgásztunk sok törést és akadót,nyár lévén teljesen máshogyan viselkedik a süllő, mint télen.

Sokkal kisebb tömegben van jelen egy - egy élőhelyen, és a táplálékhalak mozgását követve inkább elakadt fák, valamint meredek kővel szórt rézsűkön találjuk meg őket a téli mély gödrök helyett. Ezen a nehéz terepen szembesültünk a vékony nyújtott testű csali előnyeivel, a formából adódóan nagyon kisméretű offset horoggal tűzött Hightailert könnyedén áthúzgálhatjuk a fák ágain.

Éppen egy köveken elakadt fa ágait bogarásztam szinte láttam a fatörzsről leeső gumit, amikor majd kiverte a botot a kezemből valami! Reflexből vágok be lent goromba fejrázás, azonnal összeszedi a fát, a cucc bírja, izgalmas pillanatok ettől szép a peca! Pár perc és szép harcsa tekereg a hajó mellet a délutáni napsütésben.  Ki sem veszem, a vízben kifordítom a szétrágott csalit a szájából had menjen vissza a fatörzse árnyékába. Estig a fákon sok kapást kicsikartunk még az új plasztikokkal, aztán alkonyatkor gyönyörködtünk a kérészek nászában …

Most így a tél közepén, a nyári és őszi horgászatokra visszatekintve nagyon sok tapasztalatot szereztünk erről a csaliról, mely egy újabb kis plusz a süllőkkel vívott „csatákban”.