Budapesti Mintabolt

POWERED by *IPCC*
Budapesti Mintabolt

Tiszai süllők nyomában - Video

December közepe felé jár az idő, már napok óta igazán téli időjárás van, kevés erőtlen napsütés - egész napos köd, a Tisza vízállása is kedvező, így minden adott egy jó gumihalazáshoz! A békés halakat üldözők számára ezek a körülmények a sikeres horgászatok végét,  nekünk megszállott pergetőknek viszont a legsikeresebb időszakot jelzik a kopár, jeges folyópartokon. Egynapos csali és botteszteléssel összekötött  süllőportyára érkeztünk Farkas Lajos barátunk társaságában a  kikötőbe. Nem kapkodtuk el az érkezést, mire a hajónk vízre került úgy 9:30 lehetett. Tervünk szokásos forgatókönyve szerint egy DSI radar segítségével megkeressük az összeállt keszegrajt, amit meglepetésemre  úgy 5 percnyi motorozás után megtaláltam. Az óriási mennyiségű keszeg a vízoszlop 15 méteréből 10 méter vastagságban mozgott alattunk. Nem szívesen állok ennyi mázsa  hal fölé most is, ezért dobástávolságra a halcsapattól kötünk le. A lehető legfeszesebb Pontoon21 GAD CHASER 228, 4-14 dobósúlyú botokra RYOBI ZAUBEREK kerültek . Én egy más típusú hasonlónak vélt bottal, de ugyanolyan orsóval és zsinórral  kezdtem a horgászatot. Így legalább lesz összehasonlítási alapunk  az azonos körülmények között. Awarunákat kezdünk húzni a keszegek közvetlen közelében, 2,5' és 3'-es méretekben (5cm és 7,6cm), és tapasztalatom alapján a legjobb süllőket  így bírhatjuk most kapásra.

Talán a harmadik dobásra, a folyón merőlegesen horgászva elakadásom van, nem érzem kapásnak de azért odaütök neki, és lám meg is akad,  - szép kövest veszek ki. Kitti néhány dobás után csukát talál 14-méter mélyen, míg  Lali kövest fogdos néhányat. Látva a szomszédos sporttársakat a közelünkben úgy véljük, hogy a halak alig esznek, de az awarunák így is kiváltják a kapást ! Az én botomon szinte érzékelhetetlenek a finom és óvatos kapások, míg az ő kezükben lévő érzékeny de robbanékony akciójú Chaser-eken  sokkal agresszívabban jelentkeznek. Az első óra után úgy tíz kivett halunk van mikor végre Kitti megtalálja az aznapi nyerő méretet és szint, így ezután ténylegesen BOTTESZT lett a vasárnapi horgászat!!! Igen hamar szép süllőkkel próbálhattuk a korszerű és csakis japán alapanyagokból készített, legmodernebb fejlesztésű új blankokat. Ezek az Extra Fast akcióju, pille könnyű, hihetelenül "kifeszített" de rugalmas  botok beváltották a hozzájuk fűzött reményeinket.  Eddig ebben az árkategóriában  sőt sokkal magasabb áron beszerezhető botoknál sem tapasztaltam ilyen összhangot, érzékenységet és egyben komoly erőtartalékot - szinte áramütés szerű kapásközvetítést! Nem kétséges számunkra, a botépítésben ez az irány a jövő . Az év végi gumihalas kupára is értékes tapasztalatokat szereztünk csali tekintetében , de innen beszéljenek helyettem a felvételek ……….