Budapesti Mintabolt

POWERED by *IPCC*
Budapesti Mintabolt

Ismeretlen vizeken

Hogy miért is eveztem új vizekre? Ennek több oka is van. Egyrészről az idei év során az általam oly annyira szeretett Tisza nem igazán volt bőkezű velem. Az eddig igen jól működő pályák, halat adó részek csendesen hallgattak velem együtt a sötétben. Hiába a feszült figyelem, a bejáratott módszerek, a halak nem kívánták tiszteletüket tenni a horgomon.

Másrészről az új, az ismeretlen felfedezése tele van olyan rejtélyes izgalmakkal, misztikus képzetekkel, melyek minden horgász szívét meg tudják dobogtatni. Az ember minden új helyen halat képzel, minden akadó mögött jó halat álmodik.

No de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején.

Az erősen áradó Tisza miatt cimborámmal kénytelenek voltunk új megoldást keresni. Így amikor Péter barátom hívott, hogy látogassuk meg egy bizonyos csatorna halait, nem mondtam nemet. Elmondása szerint jó csukák laknak a kis vízben, így alapvetően a szóban forgó ragadozóra jól működő csalikat pakoltam táskámba.

A megbeszélt időpont napján viszont elkeserítően rossz idő alakult ki. Erős szél és eső nehezítette tervezett horgászatunkat, ennek ellenére kocsiba pattantunk és útnak indultunk. Kezdésként gumihalat akasztottam kapcsomba. Az átlagos vízmélység nem indokolta a túl nagy fejek használatát, azonban a vékony zsinór és erős szél kombinációja erre kényszerített. Cimborám azonban kitartott a könnyített felszerelésnél. Mivel az időjárás hazazavart bennünket, így mindösszesen csupán 1-1 hallal zártuk az aznapi mérleget, melynek következtében messzemenő következtetéseket nem tudtunk levonni az aznapi történésekből.

Az első

Abban maradtunk, hogy két nap múlva ismét tiszteletünket tesszük ugyanezen a pályán.

Ahogy megláttam a vizet a következő alkalommal, tátott szájjal konstatáltam magamban, hogy mennyire miénk a pálya. Egy árva, teremtett lélekkel nem találkoztunk, így minden lehetőségünk adott volt, hogy halat fogjunk. Mivel az időjárás szélcsendes és napsütéses volt, így gondoltam- hasonlóan a múltkori alkalomhoz-, gumihalat akasztok kapcsomba, viszont kisebb fejekkel fogok operálni. A csali mozgása hibátlan volt. A fehér színű plasztik csábosan mozgott, pont annyira libegett ki, hogy 3-4 másodperc is eltelt mire talajt fogott gumihalam. Azonban az érdeklődés elmaradt. Kisebb csipegetéseket és kapás szerűségeket éreztem, azonban konkrét koppanás nem érkezett felszerelésemre. Aztán egyszer volt szerencsém észrevenni, hogy egy süllő egészen a partig kíséri csalimat, de akárhogy táncoltattam az orra előtt, nem verte le. Tudtam, vagy a színen, vagy a méreten, esetleg a súly nagyságán kell változtatnom.

Így arra az elhatározásra jutottam, hogy a kissé opálos vízben maradok a fehér színnél, illetve a 8,5 cm-es hosszúság is marad, viszont súlyosabb fejre váltok, és biztos ami biztos alapon egy Cazy Fish tintahalas ízesítésű plasztikot vetek be.  Visszakerült a legutóbbi alkalommal alkalmazott 5g-os csebu fej, amely a 0,06-os zsinóron hamar koppant az aljzaton. Második dobásra olyan koppintást kaptam az éppen visszahulló műcsalimra, hogy szinte meglepődöttségemben vágtam be. Fejrázós védekezése egyből tudatta velem, hogy süllő a tettes. Gyors fotózást követően visszanyerte szabadságát. Következő dobás, újabb hal a horgon. Ekkor szinte biztos voltam benne, hogy aznapra mindent eltaláltam. Nem egyszer történt már meg velem, hogy csak az „ízesített” és gyorsan, „kopogósan” leérkező agresszív csalikat preferálták a ragadozók.  Szóltam is Petinek, hogy esetleg váltson hasonló felszerelésre, melynek eredményére neki sem kellett sokat várni. Újabb süllőt fogott ő is. Meg is jegyeztem viccesen, hogy legközelebb is csukázni fogok ide jönni, mivel a számomra oly kedvelt süllőket fogtuk csak. Nap végére azért csak tiszteletét tette egy csukácska is, amely szép zárása volt a napnak.

Ő is a "pattogós" csalira jött

A jobb idő meghozta a halak "kapókedvét"

Egész héten a meghorgászott szakaszon járt az agyam. Talán nagyobb halak is élhetnek ebben a kicsi csatornában. Úgy döntöttem, legközelebb még nagyobb csalikkal fogok próbálkozni.

Kereken egy hét múlva már másik cimborámmal talált a nap ugyanazon a szakaszon. A víz felszíne rendkívül nyugodt volt. Halak jelüket sem adták ottlétüknek. Akkor még nem tudtam, hogy aznap igen jó pecában lesz részünk. A víz az előző héthez képest fél métert apadt, a színe pedig teljesen letisztult, így nagyon óvatosan kellett a kiszemelt helyeket megcélozni. Ennek ellenére az akciók gyakran a szemünk előtt történtek. Tudtam, hogy az eddig jól működő fehér szín rikítóan fog hatni, így egy természetesebb színű és persze ízesített gumit, egy Keitech-et tűztem horgomra. Az eredmény ismét engem igazolt. Sorra tették tiszteletüket a csukák és süllők, melynek köszönhetően a tervezett délelőtti horgászat egész napossá teljesedett ki. Az „I”-re a pontot pedig egy gyönyörű sügér és dévérkeszeg tette fel. A nap végére cimborámnak eddigi legnagyobb csukáját sikerült megfognia, így mindketten fülig érő szájjal távoztunk.

The Bass Boss

A meglepetésvendég

Az "ízesített" plasztik bizonyított

és a további bizonyíték 5 percen belül

Harmadik alkalommal már tudatosan indítottam az offenzívát. Teljesen kidobtam a túlparti bokrok lábához a csalimat és onnan indítottam el rövid tekerésekkel. Figyelni kell a csali vezetésénél arra az alapvető tényre, hogy a bevontatás sebességét a csali méretéhez igazítsuk, mivel egy kis csalihal soha nem fog nagy távolságokat megugrani. A kicsi csalik esetében kis tekeréseket, nagyobb plasztikok esetében hosszabb tekeréseket célszerű alkalmazni, hiszen az a ragadozók szemszögéből is kevésbé gyanús lehet. A bevontatás szöge sem mindegy. Sokszor elég, még aránylag kis vizeken is más szögből megközelíteni a dolgokat, hogy hirtelen eredményesebbek legyünk.

A "natur" színű ...

... és élénk "glow" KEITECH plasztik

Egy biztos, sok időt kell az adott vízen eltölteni, hogy ismerősként üdvözöljük egymást és sikeresebbek lehessünk. Három alkalom után nem jelenteném ki, hogy teljes ismerője lettem egy adott víznek, viszont az utolsó esetben sokkal hatékonyabbra sikeredett a horgászat, mint az előzőekben.

Így bátran buzdítok mindenkit, hogy induljon felfedezőútra és ismerjen meg új vizeket, mert akár kellemes meglepetésekben is lehet része, ahogy nekem is.

Befejezés előtt ...

minden az acomra van írva :))